onsdag 10 augusti 2011

Gratinerade pastasnäckor

Ibland brukar jag köpa lite annorlunda pasta bara för att det är roligare att äta. Senast köpte jag jättesnäckor. För att det ändå ska bli enkelt att äta så gratinerade jag dem med köttfärssås och ost.


Jag tror inte att jag behöver skriva ut hela receptet den här gången, skriver lite tips istället.

Laga en vanlig köttfärssås som du kryddar precis som du vill och du kan blanda ner allt möjligt som tex majs, champinjoner, oliver, kronärtskocka, minimajs, bacon eller en smaksatt creme fraishe som tex paprika/chili. Koka pastan enligt anvisningar på paketet. Blanda den färdigkokta pastan med köttfärssåsen (tillräckligt men inte så det blir rinnigt). Lägg i en smord ugnssäker form och strö över lite riven ost som du lätt blandar ner i pastan. In i ugnen i ca 10-15 minuter på 200 grader.

Gratinerad och klar.

Toppa gärna med lite hackad persilja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar