torsdag 18 mars 2010

Mycket på en gång

I flera dagar har det varit lite av en rapport-panik här hemma. Jag har därför inte hunnit lägga upp något nytt här. Jag har fotat maten men inte haft tid att skriva något om dem, samt ordna med kcal och sådant. Här kommer därför bilderna samt en förklaring på vad bilderna visar. Är det någon som är intresserad av något recept eller mer detaljerad information om näringsinnehållet så är det bara att säga till i kommentarerna så lägger jag till det.

 Nästan uppäten pizza, bakad av mig och min bästa vän. Gjord på pizza-kit, inte alls så mycket kcal som man skulle kunna tro! Rekommenderas starkt med kalkon, fetaost och annat gott.

Stekt laxfilé med bulgur och en sallad bestående av majs, stora vita bönor och blomkål.

Snabb och för stunden mättande lunch. Nudlar i buljong av medföljande kryddpåse samt en grönsaksbuljongtärning med ärtor.

Även detta en snabb och mättande lunch, dock kanske lite längre mättande än nudlarna. Omelett med skinka, skivad tomat och lite ost. Blomkål vid sidan av. Och ja, nu är blomkålshuvudet slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar