onsdag 21 april 2010

Bara för att det är så gott!

Ikväll blev det tacos till middag. Tacos behöver inte vara så onyttigt om man bara väljer rätt tillbehör. Jag brukar ha till tacos (1 portion):

200 gram köttfärs (10%) kryddad med en påse tacokrydda
3 st hårda tacoskal (bryter sönder dem och använder som 6 st ätbara skedar)
100 gram tacosås
Tabasco
ca 0,5 dl gräddfil eller 1 dl minikeso
2 dl majs
100 gram gurka
1 dl bönor

Ju mer grönsaker ju bättre blir det! Totalt per portion: 470 kcal

Denna måltid har ca 25% proteiner, 39% fett och 36% kolhydrater.

2 kommentarer:

  1. Tror jag ska anställa dig som kock inte för att jag tycker det är tråkigt att laga mat uatan för jag hinner inte mer tre små stora killar och för att din matt ser så otroligt god ut jämt.

    Men till tacosen glömde du vel vitlöken i gräddfilen eller??? =)

    Kram
    Kim

    SvaraRadera
  2. Jag har inte änns tänkt på att man kan pressa vitlök i gräddfilen! Våra tacosmåltider fick precis en helt ny dimension! Tänk vad man kan lära sig av storasyster! :)

    SvaraRadera