torsdag 13 januari 2011

Långkok och snabbmat!

Idag kom jag hem rätt sent och middagen jag hade planerat för idag blir imorgon istället eftersom den tog lite för lång tid att göra. Jag lagade den dock idag eftersom den bara blir godare av att få vila lite. Morgondagens middag blir alltså kalops, den fick stå på spisen i lite mer än 2 timmar, köttbitarna blev huuuuur goda och möra som helst (jag tog ett smakprov)!! Mer bilder och recept på kalopsen kommer imorgon. Idag blev det istället en snabb tonfiskröra med pasta. Jättegod och enkel att göra.


Recept, 2-3 portioner

1 burk tonfisk i vatten
1 burk krossade tomater
2 hackade schalottenlökar
1-2 hackade vitlöksklyftor
2 msk tomatpuré
1 riven morot
Salt, peppar

Fräs löken lite lätt i en kastrull. Blanda ner övriga ingredienser, krydda.

Jag kryddade även med oregano, det blir jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar